3 Mayıs 2013 Cuma

Yelpaze Patates, Puf Köfte ve Bulgur Pilavı...

Paylaştığım tariflerin içeriğinden de anlayacağınız gibi ben tam bir baharatseverim, ayrıca da soğan sarımsak delisiyim...Baharatsız hiçbir yemek düşünemiyorum, genelde sürekli olarak kullandıklarım köri ve kekik'tir...Bana göre köri sadece tavuğa değil herşeye, her yemeğe yakışıyor...Eşimin ise benden tek isteği kızarmış olsun da nasıl olursa olsun, ben ve kuzu daha az kızarmış seviyoruz ama eşe mümkünse çook kızarmış olacak...


Buyrun tariflere;

1. Tarif :Patates Yelpazesi

Malzemeler

3 Taze Patates
2 diş sarımsak
2 yemek kaşığı Fındık Yağı
1 yemek kaşığı Tereyağ
1 çay kaşığı toz kırmızı biber
1 tatlı kaşığı köri
1-2 tutam kekik
Rendelenmiş eski kaşar

Hazırlanışı

Patatesleri yatay olarak tabanından ayırmadan ince ince kesin...

Zeytinyağı ve tereyağını ocakta ısıtarak içine ezdiğiniz sarımsakları ekleyerek kokusu çıkana kadar pişirin...Toz biberi de ekleyip biraz daha kavurup alın ocaktan... Ocak'tan aldıktan sonra köri ve kekiği de ekleyip yelpaze patatesleri aralarına da gelecek şekilde bu yağ karışımına iyice bulayın...yağlı kağıt serilmiş tepsiye koyarak, üzerine de yağlı kağıt kapatın 200 derecedeki fırında 35- 40 dak pişirin...Piştikten sonra üzerine rendelediğiniz eski kaşarları da serpin ve 5-6 dak daha pişirin...Misss patatesleriniz hazır...Afiyet olsun :))

Hemen gelelim puf köfte tarifime...Yumuşacık ve lezzetli köfteler hazırlamanın en kolay yolu kıymayı malzemelerle beraber iyice yoğurmak ve dinlendirmektir...Ayrıca fındık yağı ya da zeytinyağı köftenizin içinin daha yumuşak olmasını sağlayacaktır...Elbette ilk kural ise kıymanızı mahalle kasabınızdan almaktır ;)

2. Tarif: Puf Köfte

Malzemeler

1/2 kg kıyma
1 büyük boy rendelenmiş ve suyu sıkılmış soğan (biz soğanı bol severiz o yüzden büyük boy kullandım)
2 - 3 büyük diş ezilmiş sarımsak
2 - 3 yemek kaşığı çekilmiş ekmek yada galeta unu
1 tatlı kaşığı salça
1/2 çay bardağı Fındıkyağı
1 dolu tatlı kaşığı yoğurt
1 çırpılmış yumurta (opsiyonel)
1 çay kaşığı karbonat
1 - 2 çay kaşığı kimyon
1 - 2 çay kaşığı karabiber
1 - 2 çay kaşığı toz kırmızı biber
1 tatlı kaşığı kekik
1/2 demet ince kesilmiş maydonoz

Hazırlanışı:

Kıymayı, bütün malzemeleri ve baharatları bütünleşene kadar iyice yoğurun (en az 10 dak.). Eğer köfte hamurunuzu 1-2 saat dinlendirecekseniz, ki yumuşak olması için mutlaka dinlendirin, o zaman hamura çırpılmış yumurta ekleyebilirsiniz. 1 gece bekletecekseniz yumurta koymayabilirsiniz, bazılarımız yumurtalı hamurları bekletmek istemeyebiliyor, o açıdan tercih sizin...Ben genelde yoğurup aynı gün dinlendiriyorum ve fazlalığı buzluğa kaldırdığım için çırpılmış yumurta ekliyorum.

Elinizle şekillendirdiğiniz köfteleri yarım ateşte kızarana kadar fındık yağında kızartın.

3. Tarif Bulgur Pilavı

Ben iri bulgur sevmem, daha doğrusu sevmediğimi Reis'in Midyat Tipi Bulguruyle karşılaşınca anladım :)) Nefis bir bulgur, denemenizi tavsiye ederim...Hem çabucak pişiyor, hem çook lezzetli :)

Üzerine döktüğüm bitki ise "boy bitkisi", kayınvalidem Malatya'dan getiriyor, resmen bağımlısı olduk...Bol aromalı, kendine özel nefis bir kokusu ve tadı var...Sırf bulgur pilavında değil, yeşil salatada, yoğurtta, yumurta'da her yemekte kullanabiliyorsunuz...Maalesef ben Istanbul'da herhangi bir yerde bulamadım, aranızda bilen bulan var ise lütfen bana da bilgi verirse memnun olurum :)

Gelelim tarifimize

Bulgur Pilavı

1 kupa Reis Midyat Tipi Bulgur
1 büyük boy yemeklik doğranmış soğan
1,5 yemek kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı Fındık yağı
1 Bulyon ya da tuz karabiber
1,5 kupa kaynar su

Hazırlanışı

Yemeklik doğradığınız soğanı tereyağı ve fındık yağı ekleyerek kavurun, üzerine bulgur, kaynar su ve bulyonu ekleyerek çok kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.

Afiyet olsun :))

Sağlıkla, mutlulukla ve ışıkla kalın :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızla değer kattığınız için teşekkürler...:)