1 Nisan 2013 Pazartesi

Karadutlu Panna Cotta? Tavuk Göğsü?

Harika bir hafta diliyorum, bol bereketli, keyifli... Ben "herşeyden az biraz" ım, o az birazlarımdan biri de astroloji...Eskiden beri -nerdeyse hepimizin yaptığı gibi- gazetelerdeki yorumların doğruluğuna inanmadığım halde mutlaka gazete köşelerinden burcumu okurdum, sonrasında az buçuk hafiften araştırmalarla yükselen burç, ay burcu ve etkileri gibi bir adım daha da ilerledim, ama Dinçer'le beraber altın çağımı yaşıyorum bu bilgilendirmeler ve öğrenmeler konusunda...

Sevgili Dinçer ile Derin Performans'ta katıldığım bir aile dizimlemesi seansında tanışma fırsatı buldum...Çok içten, çok doğal en önemlisi de konusuna korkunç hakim! Diyeceksiniz ki her kişi mesleğine konusuna hakimdir, değil maalesef...Özellikle Astroloji alanında bu cümlenin doğruluğunu etrafınıza bakınarak anlıyorsunuz, ama Dinçer ve onun gibi yorumlarına güvendiğim birkaç uzman astrologla bu alan'a bakışım daha da derinleşti... Haftaya Dinçer'i okumadan başlamıyorum, oldu da es kaza atladıysam, iniş çıkışlarımda rehberim oldu, anında dönüp bakıyorum  ve kocaman bir oh çekiyorum; depresyon'a girmiyormuşum demek bu normal seyirmiş diye..:))Ooo işlerde bu hafta altınçağı yaşayacağız vb...Şaka bir yana eğer halen takibe almadıysanız astrolojinin gerçek önemini ve hayatımıza etkisini anlayabilmek için bi tık tık ..Öngörüleri her zaman 4x4 tuttu ben de...;)

Uzun bir girişten sonra gelelim bu haftanın başlangıcı için seçtiğim tatlıya :)) 
Siz ne dersiniz bilmem, ama bana göre çakma Panna Cotta :)) dedim ya takıntılıyım ben diye, şeker hamuru dışında hiçbir yerde jelatin kullanmam, sevmem...Panna Cotta, italyanların meşhur tatlısının özünde ise jelatin ve krema yatar...Ama ben jelatinsiz yaptım...:)) Dolayısıyla da çakması ama lezzetçe aynısı...

Yapılışı bir nevi yalancı tavuk göğsü...

Tadı ise...

İşte orda duraklamak lazım...

Kaşığınızı tatlınıza daldırıp ağzınıza  getirdiğiniz an'da vanilya'nın o muhteşem kokusu relax etkisi yaratıp günün tüm yorgunluğunu attırıyor, o enfes tadı ise anında ruhunuzu rahatlatıyor... Krema'nın sağladığı müthiş kaymakımsı lezzet mutluluğunuzu arttırırken son vuruşta Karadut sosundan size yansıyan korkunç bir enerji...Hepsi birarada nasıl oluyor demeyin, oluyor işte:)) Evet bu lezzetin ben de yarattığı duygular böylesi yüksek, böylesi tarifsiz...Hadi siz de bu akşama bu harika lezzeti deneyin, pişman olmayacaksınız ;)

(Not: Bundan böyle kullandığım malzemelerin markalarını da mümkün olduğunca yayınlamak istiyorum. Çünkü kullandığınız malzeme yemeğinizin lezzetini inanılmaz farkettiriyor...)


Malzemeler

1 lt + 350 ml süt (Sek Günlük Süt)
100 gr tereyağ (Teremyağ kullandım)
100 gr un (Sinangil)
1,5 yemek kaşığı nişasta (Dr. Oetker)
130 gr. toz şeker
1 pkt vanilya (Dr. Oetker gerçek vanilya parçacıklı)
1 pkt krema (Tikveşli)

Sos için

250 - 300 gr karadut (ya da herhangi başka bir meyve)(Yazdan dondurucumda sakladığım karadutum)
1 yemek kaşığı nişasta (daha akışkan sıvı bir kıvam için 1 tatlı kaşığı da yeter) (Dr. Oetker)
1 yemek kaşığı toz şeker (daha tatlı sevenler arttırabilirler)
1 kulplu çay bardağı su

Hazırlanışı

Tereyağını eriterek un'u ekleyin ve kokusu çıkana kadar kavurun...Nişasta'yı az soğuk sütte eritin ve sütle beraber tencereye ekleyin. Süt'ü topaklanmaması için ve her seferinde karıştırarak azar azar ekleyin, sürekli karıştırarak kaynatın...Kaynamaya başlarken şekerini ekleyin, hafif koyulaşınca  altını kapatın, krema ve vanilyanızı katın...

Islattığınız bir borcam'a ya da puding kaselerine dökerek soğutun...

Bu arada karadutları sos tencerenize alın...Nişasta'yı soğuk su'da eriterek karadutlara ekleyin ve tencerenin altını açarak pişirin...Sos koyulaşınca kaşıkla karadutları ezerek biraz daha pişirin ve altını kapatarak soğutun...Tatlınızı karadut sosunuzla ikram edin...


Dilerseniz tatlınızı tabaklara ters çevirerek te servis yapabilirsiniz, ne de olsa kalıbınızı suladınız rahatlıkla çıkar içinden...

Afiyet olsun :))

Züzü

4 yorum:

  1. Nefissss olmuş canım ellerine sağlık...
    Marka takıntısı bendede mevcut damak tadımdan bu konuda hiç ödün vermeyenlerdenim...Hele de Dr.Oetker'in tüm ürünlerine bayılıyorum ayrı bir lezzet veriyor...Sevgİlerimle...

    YanıtlaSil
  2. ELİNE SAGLIK BLOGUNU COK BEGENDIM HAYIRLI OLSUN :) TARIFDE HOS..
    BANADA BEKLERIM SEVGILER:)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler Bircan...Selam ve sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler Emelciğim...Selam ve sevgilerimle,:))

    YanıtlaSil

Yorumlarınızla değer kattığınız için teşekkürler...:)