5 Mayıs 2013 Pazar

Bayatlamayan Sodalı Poğaça

Sabah akşam düşündüğünüz yüreğimizden geçirdeğimiz dilekler vardır, olsun diye çırpınır yürek, heyecanlanırsınız düşündüğünüz zaman, hani o dileklerimiz var ya; hayırlısı ise hayırlısıyla olsun, ben hep öyle dua ederim...Çok ta istesem hayırsızsa olmasın allahım derim...Zamanla öğrendik böyle istemeyi, böyle dilemeyi, önceden ne olursa olsun ama ille de olsun derdik, lakin farkına varınca başta hayır gibi görünen isteklerimin şer olduğunu artık böyle diler oldum mevla'dan...Ki her şer'de de mutlaka bir hayır vardır :)) O yüzden bu hafta bizlere, ailemize ve sevdiklerimize hayırlı tüm büyük dileklerimizin temellerinin atıldığı bir hafta olsun :) İş arayanlar iş bulsun, sıkıntı'da olanların sıkıntıları giderilsin, hastalarımıza şifalar yağsın, borçlular borçlarını ödeyebilsin, kötülere ve ark niyetlilere rabbim hidayet versin, herkese ummadık yerden şaşılacak güzellikte kapılar açılsın inşallah...

Dün sabah kahvaltısına canım amcam, yengem, kuzenim ve ailesi, annem ve ablamlar vardı... Bayılıyorum kalabalık sofralara, neşe ve keyif içinde geçen toplantılara :)) Kahvaltı soframızın yanısıra Böğürtlenli Tart ve Puf poğaça hazırladım...İlk kez deniyorum bu tarifi, pofidik yumuşacık poğaçamı herkes çok beğendi ben de beğendim ama yine de kıyır poğaçamın yerini tutamadı benim için...:) Ama yumuşacık lezzetleri sevenler için vazgeçilmez olmuş:))


Elimdeki tek fotoğraf bu, açlıktan bayılmak üzereyken alelacele çekildi birdahaki sefere yaptığımda yenilerim mutlaka :) Bu arada bu poğaçımız mayalı olmasına rağmen buzdolabında durduğu müddetçe tazeliğini 10-15 güne kadar koruyormuş...Bizim henüz 2. günümüz, özellikle 1 tanesini ctsiye kadar saklamaya çalışacağım bakalım gerçekten muhafaza edebilecek mi tazeliğini...:)


Bayatlamayan Sodalı Poğaça

1 bardak ılık süt (200 ml lik SEK günlük süt kullandım)
1 bardak fındık yağı (200 ml Çotanak)
1 şişe soda (Kızılay)
1 pkt Pakmaya
1,5 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
4 - 5 bardak un (Yarı yarıya SİNANGİL beyaz un ve SİNANGİL Tam Buğday unu / bardak büyüklüğüne göre daha az veya daha çok olabilir. Azar azar ekleyin ve ele yapışmayan bir hamur olana kadar eklemeye devam edin)

İç harcı

Beyaz Peynir
Maydonoz
Pul biber
Boy

Hazırlanışı

Yaş maya'yı şekerle beraber ılık sütte 10 dak kadar eritin. Fındık yağı, soda ve tuzu ekleyin karıştırın. En son azar azar un'u ekleyerek yapışmayan bir hamur elde edene kadar eklemeye devam edin. Yoğurduğunuz hamuru içini yağladığınız cam bir kaseye oturtun üzerini streç filmle kapatarak ılık bir yerde 45 dak - 1 saat kadar bekletin. Yalnız cam kaseniz çok küçük olmasın çünkü inanılmaz kabarıyor. Süreyi tamamladığınızda hamurunuzdan minik parçalar alıp içine harcınızı da koyarak yuvarlayın, 170 derecede önceden ısıtılmış fırında 15 - 20 dak pişirin. (Yine kendi fırın ayarınıza göre  + - 5 dak ekleyin.

Bu arada şaşırarak farketmiş bulunmaktayım, ben tart tarifimi yayınlamamışım bu sitede...Ooo hemen gün içinde onu da ekleyeceğim...

Afiyet olsun...:)
Sağlık ve ışıkla kalın,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızla değer kattığınız için teşekkürler...:)