12 Mayıs 2013 Pazar

Krep Amcayla tanıştırayım :))


Başta benim canım melek annem olmak üzere tüm annelerimizin, anne adaylarının ve bize anne gibi olanların Anneler Gününü can_ı gönülden kutlarım...Annelerimizin hakkını ödemek mümkün değil, hele ki benim canım annemin hakkını on kere sırtımda kabe'ye taşıyıp getirsem ödeyemem derler ya, hah işte aynen öyle...Kendinden önce bizi düşünür benim canım annem, bizden sonra da yine etrafındaki herkesi...Kapısı dakika susmaz, bulunduğumuz muhitte 1 gün görülmesin hemen aramalar başlar, gece gündüz telefonu benden çok işler...Herkesin dert anası, çözüm üreteni,kankası, 7-70'e dosttur arkadaştır o...Allah seni başımızdan eksik etmesin canım annem, allahım seni tüm hastalıklardan, belalardan ve şerlerden korusun...Bize bağışlasın... Elbette ki tüm anneleri çocuklarına çocukları da annelerine...

Benim minik kuzum cumartesi gecesinden başladı anneciğim krep yapar mısın kahvaltıya demeye...Annem'e kahvaltıya gitmeden hemen kalktım ve krep'i hazırladım...Buyrun sizi krep amcayla tanıştırayım :)


Krep

Malzemeler

1/2 lt süt
3 yumurta
250 gr un
1 çimdik tuz
Teremyağ

Tatlı krep için ilave

2 yemek kaşığı toz şeker

Hazırlanışı

Yumurtaları iyice çırpıp, azar azar elenmiş un'u, tuz ve süt'ü lave ederek çırpın. Tatlı yapacaksanız toz şekerinizi de ekleyin. Buzdolabında 1/2 saat bekletin. Teremyağ'ı tava'da kızdırın ve krep hamurundan tavanızın büyüklüğüne göre 1-2 kepçe alıp kızgın tavaya dökün. Alt üst pişirip servis yapın.

Not: Krep yaparken en önemli husus; tavayı her seferinde yağlamanız ve krep hamurunu kızgın tavaya dökmeniz...

Bugünü tabii ki sadece krep tarifiyle kapatmamaya çalışacağız, öğleden sonra da Alman Patates Salatası ve Vişneli Çikolatalı Kek tarifi gelecek...En azından öyle olmasını ümid ediyorum :))

Afiyet olsun...
Mutluluk ve ışıkla kalın,
Züzü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızla değer kattığınız için teşekkürler...:)