3 Mayıs 2013 Cuma

Elmalı Fındıklı Çikotoplar nam_ı diğer Yalancı Profiterol

Bugüne hızımı alamadım, hele tam da şu anda öğle yemekleri yenmiş, canımız tatlı istiyorken hemen çabucak olan çok kolay bir tatlı tarifi vermek istiyorum...Ben bunu ilk olarak arkadaşım Nursel'de tatmıştım ve çok sevdim, hem çabucak hazırlanabilen hem hafif hem de çoook lezzetli...Nursel petibörle yapmıştı, ama ben hazırlarken Eti Burçak kullandım ve de hindistan cevizi ekledim, oldukça yakıştı...



Buyrun tarife;

Elmalı Cevizli Çikotoplar

Malzemeler

2 elma (rendelenmiş)
1 paket Eti Burçak (Rondoda çekebilir veya elde kırabilirsiniz)
1 tatlı kaşığı tarçın
1 su bardağı iri dövülmüş, kavrulmuş fındık
1-2 yemek kaşığı hindistan cevizi (arzuya göre)

Çikolata sosu için; (Daha önceden burda yayınladığım tarifi yapabilir, ya da hazır paket Çikolatalı puding kullanabilir olmadı aşağıdaki gibi daha pratik bir tarif kullanabilirsiniz...

100 gr kuvertür çikolata (Marketlerde satılan Nestle'ninkini de kullanabilirsiniz)
140 gr krema
1 tatlı kaşığı tereyağ

Hazırlanışı:

Rendelenmiş elma ve tüm malzemeleri elinizde hamur gibi yoğurup yuvarlak toplar hazırlayalım.

Sos için;

Kremayı kaynatmadan ısıtıp ve ocağın altını kapatın, içine küçülttüğünüz çikolataları ekleyerek karıştırarak eritin. En son tereyağını da ekleyerek karıştırın ve hazırladığınız sosu elmalı topların  üzerine dökün. Buzdolabında soğutup servis yapın.

Işığınız bol, sağlığınız daim olsun...:)
Züzü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızla değer kattığınız için teşekkürler...:)