27 Temmuz 2012 Cuma

Tahinli Rulo

Çok şükür dün gecemiz serin geçti ve ben üşüdüm:) Evet üşüdüm, bu duyguyu özlemişim, tabii ki annemin püfür püfür evindeydik ve bizim eve klima takılana kadar orda kalmayı planladığımızdan sürekli de iftara davetli olduğumdan eldeki tariflerle idare edeceğiz artık:)
Sırada genelde çoğunluğun sevdiği tahinli rulo tarifi var, kızımın doğumgünü menüsünden...Tahin'e bayılırım, pekmezlisine, çöreğine, kabak tatlısının üzerine dökülmüş haline her kullanış türüne bayılırım...Ramazan sonrasına da kurabiyesini yapar paylaşırım sizlerle :)

Kızımın doğumgünündeki tahinli ruloyu 2 yufkadan yaptım ama en güzeli tek yufkadan yapılan, çıtır çıtır oluyor, 2 yufkadan yapılanın ise daha bir yumuşak oluyor.Tavsiyem aşağıdaki tarif;)

Tahinli Rulo

Malzemeler

1 yufka
1 su bardağı tahin
Toz şeker
Ceviz veya fındık
Fındıkyağı (isteğe göre, ben genelde kullanmıyorum, lakin tahinin daha rahat sürülebilmesi için kullanılabilir)
Üzerine sürmek için eritilmiş tereyağ

Hazırlanışı:

Yufkanızı açın (dilerseniz zeytinyağı sürün bu aşamada ki ben sürmüyorum) ve üzerine bolca tahin sürün, üzerine şeker ve ceviz yada fındık serpiştirin. Sıkı bir rulo sararak, üzerine eritilmiş tereyağ sürün, istediğiniz kalınlıkta dilimleyin. 180 derecedeki fırında kızarana kadar pişirin.

Not: Dilerseniz baklavalık yufkayla da yapabilirsiniz, o da çok lezzetli oluyormuş, deneyenlerden duyduğum kadarıyla. Lakin o zaman öncelikle 2 yufkayı üstüste koyup aralarına fındık yağı sürebilirsiniz, son katada yukarıdaki gibi tahin sürüp, şeker ve ceviz serpiştirin. Yine rulo şeklinde sararak, üzerine tereyağ sürüp, 180 derecedeki fırında üzeri kızarana dek pişirebilirsiniz...

Her durumda da çıtır çıtır, mis gibi tahinli rulolarınız olacak :)

Afiyet olsun!

Sevgi, sağlık ve mutlulukla kalın :)

2 yorum:

  1. ben de çok severim bunu
    nefismi nefis olduğu görüntüden belli zaten ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Handemm bazen düşünüyorum kesin senle ben arasında bizim bilmediğimiz bir bağ var :) Damak tadımız aynı, düşünceler aynı:))Teşekkürler Handemm, koskocaman öperim :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızla değer kattığınız için teşekkürler...:)