13 Ağustos 2012 Pazartesi

Zeytinyağlı Kereviz

Sebze yemeklerini et yemeklerinden çok severim, hele pırasa, kereviz gibi kış sebzelerine bayılırımmm... Cumartesi ve Pazar kalabalık misafirlerim vardı iftara ne yapsam ne etsem diye düşünürken hiçbir yerde bulunmayan Vanilya Gourmetimi almak üzere Migros'a uğrayayım dedim ki iyi ki gitmişim :)) Bir de ne göreyim saplı kerevizler ve pırasalar bana gülümsüyor :)) Hemen mevsimine bakmadan aldım ve cumartesi için misss gibi kokan zeytinyağlı kerevizimi yaptım :) Nefiss, bol limonlu mmmhh :) Bunun dışında Domates Çorbası, Maklube ve jöleli meyveli muhallebi vardı menüde :) Maklubeylşe aramız hiç düzelemedi, bu seferde dümdüz çıktı hakikatentam sevinirken, tencere elimden bir kaydı ve direk üstüne :( O kadar lezzetli ki artık düz çıkartmayı beklemeyip yayınlayacağım sanırım...Gelelim kerevizimize...


Ben kerevizin saplı olanını tercih ediyorum genelde, ki saplarını da ince ince doğrayıp buzluğa atıyorum, sebze çorbası yaptığımda da mutlaka katıyorum...Kokusuyla, tadıyla harika bir sebze çorbam oluyor...


Zeytinyağlı Kereviz

Malzemeler:

2 adet kereviz
1 orta boy patates (küp küp doğranacak)
1 orta boy havuç (küp doğranacak)
Yarım su bardağı bezelye (haşlanmış)
1 orta boy soğan (halka kesilecek)
Bir kaç kereviz yaprağı
1/2 bardak Zeytinyağı (Komili Sızma Sıcak Lezzetler kullanıyorum)
1/2 limonun suyu
1 küp şeker veya 1 tatlı kaşığı toz şeker
Tuz

Hazırlanışı:

Kerevizin dış kabuğunu soyun, halka halka kesip tencereye dizin. Üzerine küp kesilmiş patates, havuç ve haşlanmış bezelyeleri, en üste de halka soğanları koyun, bu aşamada varsa kerevis yapraklarından da atabilirsiniz (Patates ve havucu haşlamanıza gerek yok, yemeğin buharıyla o da pişiyor.) Ayrı bir kapta 1,5 - 2 su bardağı suya zeytinyağı, limon suyu, toz şeker ve tuzu da koyup, karıştırın ve kerevize dökün...Tencerenin üzerine yağlı kağıt serin ve kapağını kapatın. Bu şekilde tencere içindeki buharla daha da güzel pişiyor sebzeler...Kerevizler yumuşayıncaya kadar önce orta sonra düşük ısıda pişirin, yaklaşık 35 - 40 dakika sürebiliyor. Mümkünse 1 gece beklettikten sonra servis yapın.

Afiyet olsun!

Not: Bütün fotoğraflar iftara 2-3 dakika kala çekildiğinden arada tabağa tam oturmamış yada simetrik olmayan görüntüler çıkabiliyor. Kusura bakmayın...

Selam, sevgi ve mutlulukla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızla değer kattığınız için teşekkürler...:)