1 Ağustos 2012 Çarşamba

Fırın Sütlaç

Baktım sırf çorbayla olmayacak bir de fırın sütlaç ekleyeyim istedim...Ben bu sene Ramazan'da hep sütlü tatlılar yapıyorum, ya tavuk göğsü, ya fırın sütlaç, ya güllaç, ya da meyve yiyoruz...Zaten bir su ile doluyor mide, çorbayla tam oluyor, ana yemeğe yer kalmıyor...En azından ben de öyle:) Zaten abartmaya da gerek yok diye düşünüyorum, herşeyi dozunda yemeli içmeli, hele ki Ramazan'ın anlamını düşünce, nacizane fikrim:)) Birde birbirimizi sevelim, sımsıkı sarılalım, düşmanlık beslemeyelim, iyilikler yapalım...

Bir de sütlaç yapalım :) Mmmmm nefis, mis gibi süt ve vanilya kokan sütlaç :) Sütlacın pirinç unlusunu da denedim buğday nişastalısını da ; en güzeli bizim damak zevkimize göre buğday nışastalısı...Daha pürüzsüz, daha lezzetli...Haydi buyrun tarife, çabucak ta oluyor...

Fırın Sütlaç

Malzemeler:

1.200 ml. yarım yağlı süt
1 su bardağı su
1/2 su bardağı kırık pirinç
1,5 çorba kaşığı buğday nişastası
1 pkt Dr. Oetker vanilya gourmet
1 su bardağı toz şeker
1 yumurta sarısı

Hazırlanışı:

Pirinci 30 dak. ılık suda bekletin ve nişastası akana kadar yıkayın (yoksa lapa lapa olur), 1 su bardağı su ile  suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirin. Süt ve şekeri pirince ekleyerek pirinçler yumuşayana kadar pişirin. Ayrı bir kapta nişastayı suda eritin ve sütlaca karıştırın 5 - 6 dak kaynatın.Yumurtanın sarısını iyice çırpın ve sütlaçtan 1 kepçe alarak çırpılmış yumurtaya katın. Sonra hepsini tencereye  dökerek yumurta sarısından eser kalmayana dek karıştırıp pişirmeye devam edin. Ocaktan kaldırmadan vanilyamızı da döküp 2-3 dakika daha pişirelim, altını kapatalım.

Toprak kaselerimize yada fırına dayanıklı kaselere döküp fırının en üst bölmesine koyup önceden ısıtılmış 190 derecede üzeri kızarana kadar pişirelim.

Soğuduktan sonra boll tarçınla afiyetle yiyelim:))

Not: Ben kaskatı sevmediğimden en üste koyuyorum, böylece hemen kızarıyor ve orta kıvam sütlaçlarımız oluyor :) Umarım beğenirsiniz...

Afiyet olsun...

Sağlık, sevgi ve mutlulukla kalın :))

1 yorum:

  1. bayılırımmm fırın sütlaca :)
    artık takipteyim ben izleyiciniz oluyorum,sizide beklerim bende yeni katıldım aranıza izleyicim olursanız sevinirim sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızla değer kattığınız için teşekkürler...:)