9 Ağustos 2011 Salı

Manisa Kebabı

Geçen akşam canım dostlarım Beyza ve Fehmi geldiğinde hazırladım bu yemeği, tam not alarak geçtim kendilerinden:))Hele eşim bayılır Manisa Kebabına, fakat bugüne kadar hep annemin elinden yedi bu seferkini ise ben yapınca pek bir hoşuna gitti:)) Başarabildiysem ne mutlu bana...Bana göre Manisa kebabı tam bir ramazan yemeği, gerek görüntüsü gerekse lezzetiyle herkese tavsiye ediyorum, aranızda denemeyen varsa arkadaşlar mutlaka 1 kere de olsa yapsın...Pişman olmazsınız;)

Aynı gün çekemedim kalan 1 tane kebabı ertesi gün anneme iftar'a gittiğimizde götürerek fotoğrafladım,
bu nedenle biber ve domateslerimiz biraz kendinden geçmişti:))

Manisa Kebabı


Malzemeler:
Krep için


3 yumurta
2 su bardağı süt
2 su bardağı un
tuz
3 yemek kaşığı ayçiçek yağı


İç malzeme için:


400 gr. kuşbaşı kuzu eti
4 yemek kaşığı zeytinyağı
2 soğan
2 havuç
1/2 su bardağı bezelye
300 gr haşlanmış mantar
Tuz
Karabiber
Kimyon
Kekik


Üzeri için:


1 su bardağı süt
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağı
60 gr. rendelenmiş kaşar peyniri
Sivri biber, kiraz domates, tuz


Hazırlanışı:


Önce kreplerimizi hazırlayalım, ben sonradan sıkışmamak için bayağı bir önce krepleri hazırlayarak bir kenarda beklemeye aldım...Un, yumurta, ayçiçek yağı ve tuzu çırpın topaklanmaması için azar azar sütü ekleyerek krep hamuru için karışımı hazırlayın. hazırladığınız karışımdan yağlanmış teflon tavaya 1 kepçe dökerek kreplerimizi hazırlayalım...


Etleri zeytinyağında sularını bırakıp çekinceye kadar kısık ateşte pişirin...Soğanları dörde bölerek ince ince doğrayın (Yani piyazlık soğanı bir daha ortadan 2'ye keserek), dörde bölünmüş ve minik minik doğranmış havucu da etlere ekleyerek güzelce kavurun.Kimyon, karabiber ve üzerini geçecek kadar su ekleyip yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişirin (Etlerin sertleşmemesi için tuz, yemeğin acılaşmaması için de kekiği en son eklerim yemeklere, yemeği ocaktan almadan ekleyebilirsiniz sizde). Mantar, bezelye ve 1-2 yemek kaşığı salçada ekleyerek güzelce karıştırın birkaç dakika daha pişirin ve altını kapatarak ılınmaya bırakın.


Krepleri bir kaseye koyun içlerine etli harcı da koyarak bohça gibi kapatıp ters çevirerek borcam'a dizin. Tereyağını eritip unla kavurun ve sütü de ekleyerek beşamel sosunuzu hazırlayın. Hazırladığınız beşamel sosunu bohçalarınızın üzerine dökün, onun üzerine rendelenmiş kaşar ve en üste de domates ve sivri biber koyarak 200 derecedeki fırında üzeri kızarana kadar pişirin. 

Manisa Kebabımız hazır afiyet olsun...

Not: Manisa kebabının bir değişiğini de yıllar önce diğer site'm olan Düşler Mutfağı'nda yayınlamıştım. Ona da bir göz gezdirin isterseniz...

Sevgi ve sağlıkla kalın,

2 yorum:

  1. ooo misafir ağırlamaya başladınmı şekerim:)) harikasın valla kebabında çok güzel olmuş sen yaparsında beğenmezmi misafirler
    ellerine sağlık
    bash bash :)

    YanıtlaSil
  2. OO Hande'm bu kaçıncı misafirim hehehehe, sen brunch'ı beklemeye niyetli misin? Bence iftar'a gel sen:))
    Sağol canımın içi güzel yorumun için...

    Kocaman öpüyorum seni...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızla değer kattığınız için teşekkürler...:)