4 Ağustos 2011 Perşembe

Şeftalili Jöleli Muhallebi

Sıcak havalarda iftar'da hiçbirşey yiyesim gelmiyor. Yemekler bana ben yemeklere bakıyorum, bir kase çorba bana kafi geliyor:))Hele bu çorba maraş usulü Tarhana çorbasıysa mmmm:))Yok bugün Maraş Tarhanasıyla ilgili değil yazım, onu başka bir zamana saklıyorum...:))Bugünkü konumuz Şeftalili Jöleli Muhallebi...

İftar'da yemek aramasam da mutlaka tatlı ararım, ama illa sütlü tatlı olsun...Şöyle serin serin ferah ferah...Bu tatlımız da öyle...(Tarif Sofra Dergisinden)


Şeftalili Jöleli Muhallebi

Malzemeler

1 lt süt
75 gr margarin
100 gr un (1 su bardağı un'da benim ölçülerim)
150 gr toz şeker (su bardağı şeker'de benim ölçülerim)
1 pkt vanilya (elbette ki Dr. Oetker Vanilya Gourmet;)

2 pkt Çilek Jölesi (evde almanya'dan gelen çilek jölem vardı onu kullandım, 2 pkt 500 ml su'da çözülüyor)
2-3 adet şeftali (soyulmuş ve küp doğranmış)

Hazırlanışı

Soyup küp doğradığınız şeftalileri servis yapacağınız kuplara paylaştırın.Jölenizi paketin üzerindeki tarife göre hazırlayıp, şeftalilerin üzerine dökün. Benim yaptığım gibi hoş bir görüntü elde etmek için kupları yatay şekilde buzluğa koyup bekletin (tabii bu aşamada ben bayağı kazalar atlattım:)) ama sonunda başardım:))) Muhallebimiz pişene kadar kupları buzlukta bıraktım.

Muhallebinin hazırlanışı: Elenmiş un, şeker, vanilya ve margarini bir tencereye alıp karıştırın, topaklanmaması için üzerine sütü yavaş yavaş ekleyerek ocağa alın ve orta ateşte muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Ocaktan aldıktan sonra ara ara karıştırarak ılıtın ve jölelerin üzerine dökerek buzdolabında soğumaya bırakın.

Dilediğiniz gibi süsleyerek servis yapın. Afiyet olsun :))

Sevgi ve sağlıkla kalın,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızla değer kattığınız için teşekkürler...:)